Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Tilaus- ja toimitusehdot

1. Yleistä

1.1 Lindt & Sprüngli (Nordic) AB, Filial Finland, yritystunnus 2322727–5 (”Lindt”) myy suklaata ja suklaatuotteita verkossa verkkosivuillaan www.lindt.fi (”Verkkokauppa”) sekä yksityisasiakkaille että yritysasiakkaille ("Ostajat" tai "Asiakkaat"). Yksityisasiakkaaksi tai yksityiseksi kuluttajaksi määritellään yksityinen henkilö, joka harjoittaa kauppaa pääasiassa liiketoimintaan kuulumattomiin tarkoituksiin.

1.2 Näitä yleisiä tilaus- ja toimitusehtoja tai sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin Lindtn Verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin ja kaikkiin Asiakkaan ja Lindtin välisiin sopimuksiin, jotka koskevat tuotteiden myyntiä Asiakkaalle Lindtin Verkkokaupasta ("Sopimus"). Ennen tilauksen tekemistä sinua pyydetään lukemaan huolellisesti ja hyväksymään nämä sopimusehdot. Hyväksymisen myötä sitoudut noudattamaan näitä sopimusehtoja; jos et hyväksy sopimusehtoja ja ohjeistuksia, sinulla ei ole oikeutta tilata Verkkokaupan kautta tuotteita.

1.3 Lindtillä on oikeus päivittää tai muokata näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Lindtin Verkkokaupan kotisivuilta. Sopimusehdot päivitettiin viimeksi 01.08.2022. Sinun tulee lukea sopimusehdot huolellisesti ennen jokaisen tilauksen loppuun saattamista. Sinun tulee noudattaa kulloinkin soveltuvaa lainsäädäntöä. Mikäli sopimusehdot vaihtuvat sen mukaan, toimitko yksityisasiakkaana vai yritysasiakkaana, tämä mainitaan erikseen.

1.4 Hyväksymällä nämä yleiset ehdot vakuutat olevasi vähintään 18-vuotias. Jos et ole yksityisasiakas, hyväksymällä nämä yleiset ehdot vahvistat, että sinulla on oikeus tehdä Sopimus sen yrityksen puolesta, jonka puolesta ostat tuotteita Verkkokaupasta.

1.5 Jos jokin tämän sopimuksen määräyksistä muuttuu joltakin osan pätemättömäksi tai mahdottomaksi toteuttaa kokonaan tai osittain, se ei vaikuta näiden sopimusehtojen muiden määräyksien pätevyyteen.

1.6 Tämä kohta (1.6) koskee vain yritysasiakkaita. Lindt toimittaa tuotteitansa sekä tekee Sopimuksia yksinomaan näiden sopimusehtojen perusteella. Nämä yleiset sopimusehdot koskevat kaikkia sinun ja Lindtin välisiä tulevia sopimuksia, vaikka et olisi niitä uudelleen hyväksynyt. Nämä ehdot ja kaikki niissä mainitut asiakirjat muodostavat koko Sopimuksen sinun ja Lindtin välillä ja korvaavat ja mitätöivät kaikki aiemmat sopimukset, lupaukset, vakuutukset, takuut, sitoumukset ja yhteisymmärrykset sinun ja Lindtin välillä, olivatpa ne kirjallisia tai suullisia ja vastaavia. Tekemällä ostosopimuksen Lindtin kanssa vahvistat, että et voi vedota mihinkään lausuntoon, sitoumukseen, vakuutukseen tai takuuseen (riippumatta siitä, onko se jätetty huolimattomasti), jota ei ole mainittu näissä sopimusehdoissa tai asiakirjoissa, joihin nämä sopimusehdot viittaavat.

1.7 Sopimuksen tekeminen dokumentoidaan ja säilytetään tiloissamme. Sopimus ei ole käytettävissäsi tiloissamme.

1.8 Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EUn lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Lindtin välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

2. Tuotteiden tilaaminen Verkkokaupasta 

2.1 Sopimus on tehty suomeksi.

2.2 Tuotteiden esittely Lindtin Verkkokaupassa ei ole Lindtin sitova tarjous ostosopimuksen täyttämiseksi.

2.3 Kun olet laittanut tuotteet "ostoskoriin", voit tarkistaa ne ja tarvittaessa korjata koko tilauksesi. Ostotarjous toteutuu vasta, kun olet painanut maksuvelvoitteista tilausta (eng: ”Order with obligation to pay”) tai vastaavaa painiketta.

2.4 Kun olet tehnyt tilauksesi Verkkokaupassa, saat tilauksesi kuitin lisäksi automaattisesti generoidun sähköpostin, jossa Lindt vahvistaa, että tilaus on vastaanotettu (vastaanottovahvistus). Kuitin vahvistus ei ole ostotarjouksesi vahvistus. Lindtn kuittivahvistus ei myöskään tarkoita, että sinun ja Lindtn välillä olisi tehty ostosopimus.

2.5 Kun olet tehnyt tilauksen Verkkokaupasta, saat myös sähköpostiisi ostovahvistuksen (tilausvahvistus), jossa on tiedot ostamistasi tuotteista ja niiden hinnoista. Tilausvahvistuksessa ilmoitettu hinta koskee ostostasi.

2.6 Ostosopimus solmitaan vasta siinä vaiheessa kun Lindt nimenomaisesti hyväksyy ostotarjouksen tai kun Lindt lähettää tuotteet sinulle antamatta nimenomaista hyväksyntää etukäteen.

2.7 Tuotteiden toimituksen vähimmäistilaus on 30 euroa per tilaus.

2.8 Jos Lindt ei pysty toimittamaan sinulle tuotetta esimerkiksi siksi, että tuotetta ei ole varastossa; koska tuote ei ole enää saatavilla; koska Lindt ei voi toimittaa tuotetta haluttuna toimituspäivänä; koska tuote on hinnoiteltu väärin; tai koska tilauksessa on ylitetty sallittu tuotteiden lukumäärä asiakasta kohden, Lindt ilmoittaa tästä sinulle sähköpostitse ja tilaustasi ei käsitellä. Jos olet jo suorittanut maksun ostosta, Lindt palauttaa sinulle mahdollisimman pian takaisin tilauksen hinnan kokonaisuudessaan toimituskuluineen.

3. Hinnasto

3.1 Kaikki Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulut (Suomessa) ilmoitetaan kassalla.

3.2 Vaikka Lindtin tarkoituksena on aina antaa oikeat tiedot verkkosivuillaan, on mahdollista, että Verkkokaupan tuotteiden hinnoissa esiintyy virheitä. Mikäli tuote on hinnoiteltu väärin, Lindt ei ole vastuussa tuotteen toimittamisesta väärällä hinnalla tai tuotteen toimittamisesta ollenkaan. Tällaisessa tapauksessa Lindt joko peruuttaa tilauksen ja palauttaa sinulle maksamasi hinnan tai ottaa sinuun yhteyttä kysyen, haluatko täydentää tilauksen oikeaan hintaan. Jos Lindtillä ei ole mahdollisuutta ottaa sinuun yhteyttä tai jos et halua suorittaa tilaustasi oikeaan hintaan, Lindt peruuttaa tilauksesi ja palauttaa sinulle maksamasi hinnan.

4. Maksuehdot

4.1 Maksu voidaan suorittaa seuraavilla maksutavoilla:

- Luottokortti (MasterCard ja Visa);

- Pankkikortti (Master Card, Visa Debit, Maestro, Visa Electron)

- Klarna Lasku

- Mobile Pay

4.2 Kun maksat luotto- tai pankkikortilla, tilauksen summa veloitetaan kortiltasi, kun olet suorittanut tilauksensa.

4.3 Tämä kohta (4.3) koskee vain yksityisasiakkaita. Jos olet valinnut laskulla maksamisen etkä ole maksanut laskua eräpäivään mennessä, Lindt veloittaa 5 euroa muistutusmaksun sekä paperilaskuista 4 euroa laskutusmaksun.

Jos et ole maksanut ostoasi eräpäivään mennessä, Lindt voi vaatia sinulta korvausta viivästyskorona, joka on 7 % erääntyneestä summasta kalenterivuotta kohden. Tätä korkoa lasketaan päivittäin eräpäivästä siihen päivään, jona erääntynyt velka maksetaan kokonaisuudessaan. Korko on maksettava erääntyvän määrän kanssa.

4.4 Tämä kohta (4.4) koskee vain yritysasiakkaita. Jos et ole maksanut ostoasi eräpäivään mennessä, Lindt voi vaatia sinulta korvausta viivästyskorona, joka on 7 % erääntyneestä summasta kalenterivuotta kohden. Tätä korkoa lasketaan päivittäin eräpäivästä siihen päivään, jona erääntynyt velka maksetaan kokonaisuudessaan. Korko on maksettava erääntyvän määrän kanssa.

5. Toimittaminen ja toimitusajat

5.1 Tuotteet toimitetaan tilauksessasi ilmoittamaasi osoitteeseen, ellei sinun ja Lindtin välillä ole toisin sovittu.

5.2 Toimitus on mahdollista Suomen sisällä.

5.3 Kun tuote on toimitettu sinulle, olet vastuussa sen pitämisestä turvallisessa säilössä.

5.4 Tilatut tuotteet toimitetaan saatavuuden mukaan. Jos tuotetta ei ole tilaushetkellä saatavilla, sinulle ilmoitetaan arvioitu toimitusaika. Heti kun tuote on saatavilla, se lähetetään sinulle.

5.5 Suomen sisällä toimitettaessa arvioitu toimitusaika on 3–5 arkipäivää (pois lukien sunnuntait ja pyhäpäivät) tilausvahvistuksen lähettämisestä. Personoiduilla/räätälöity tuotteilla toimitusaika on 10–14 arkipäivää. Katso Lindtn toimitusehdot osoitteesta [www.lindt.fi/fi/toimitustiedot/] saadaksesi lisätietoja.

5.6 Jos esiintyy riski, että korkeat ulkolämpötilat voivat vaikuttaa tuotteiden laatuun (mahdollisesti 23 celsiusasteen tai sitä korkeammissa lämpötiloissa), Lindt ilmoittaa mahdollisista toimitusviiveistä tai tilapäisistä keskeytyksistä tilauksen tekemisen yhteydessä. Tilausta tehdessäsi hyväksyt, että Lindt lähettää tuotteet sinulle vasta, kun lämpötila on laskenut tasolle, jolloin tuotteiden laatu ei ole enää vaarassa. Tällöin kohteen 5.5. mainitut toimitusajat eivät päde.Lindt ilmoittaa heti kun tuotteet voidaan jälleen lähettää.

5.7 Ylivoimaisen esteen tai vastaavien tapahtumien sattuessa Lindtn vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella (ns. "force majeure"), voi olla, että Lindt ei pysty suorittamaan toimitusta kohdan 5.5 määritellyssä ajassa tai ei ollenkaan. Tällöin Lindt ei ole vastuussa viivästyneistä tai peruuntuneista toimituksista, jos viivästyminen tai kyvyttömyys toimittaa tuotteita kokonaan tai osittain johtuu tällaisesta ylivoimaisesta esteestä tai vastaavasta tapahtumasta. Lindt ei myöskään vastaa minkään alihankkijan viivästyneistä tai peruuntuneista toimituksista, jos alihankkijan kyvyttömyys toimittaa tuotteet sopimuksen mukaisesti johtuu kokonaan tai osittain tällaisesta ylivoimaisesta esteestä tai vastaavasta tapahtumasta. Nämä voivat olla esimerkiksi, muttei yksinomaisesti: onnettomuudet, äärimmäiset säät, tulipalot, räjähdykset, tulvat, maanjäristykset, luonnonkatastrofit, tietoliikenneverkkojen häiriöt, terrori-iskut, sota tai sen uhka, kansalaiskapina, mellakat, lakot, työsulut ja muut työkiistat, hallituksen päätökset, ja tuonti- tai vientirajoitukset.

6. Kuljetus

6.1 Lindt ottaa vastuun tuotteista kuljetuksen aikana, kunnes tuotteet on toimitettu Asiakkaalle. Jos sinulle toimitetut tuotteet ovat selvästi vaurioituneet kuljetuksessa, ilmoita siitä välittömästi rahdinkuljettajalle ja ota yhteyttä Lindtiin mahdollisimman pian.

6.2 Jos jätät ilmoittamatta rahdinkuljettajalle tai et ole yhteydessä Lindtiin kohdan 6.1 mukaisesti, se ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi. Sinun odotetaan kuitenkin (kohtuullisessa määrin) auttavan Lindtiä mahdollisissa vaatimuksissa rahdinkuljettajaa tai asianomaista vakuutusyhtiötä vastaan.

7. Omistusoikeus

7.1 Tämä kohta (7.1) koskee vain yksityisasiakkaita. Lindt säilyttää tuotteiden omistusoikeuden, kunnes ne on maksettu kokonaan.

7.2 Tämä kohta (7.2) koskee vain yritysasiakkaita.

- Lindtllä on tuotteiden omistusoikeus, kunnes kaikki Lindtn kauppiaan vaatimukset (nykyisestä liikesuhteesta) on maksettu kokonaisuudessaan. Yritysasiakas ei saa pantata tuotteita tai muutoin pantata niitä vaateen vakuudeksi ennen kuin niiden omistusoikeus on siirtynyt Lindt:ltä yritysasiakkaalle.

- Lindt sitoutuu vapauttamaan Lindtn vakuudet yritysasiakkaalle yritysasiakkaan pyynnöstä siltä osin kuin Lindtn vakuuksien markkina-arvo ylittää Lindtllä olevat saatavat yritysasiakkaalta yli 10 %. Tällaisessa tapauksessa Lindt voi vapaasti päättää, mitkä vakuudet vapautetaan.

8. Tasoitus-/pidätysoikeus

Tätä kohtaa (8) ei sovelleta, jos olet yksityisasiakas.

8.1 Oikeus kuittaukseen on olemassa vain, jos vastakanne on tuotu tuomioistuimessa esiin ja tuomio on saanut lainvoiman tai jos Lindt ei ole kiistänyt vastavaatimusta.

8.2 Pidätysoikeuden käyttämiseksi kyseessä olevan vastavaatimuksen tulee perustua samaan sopimussuhteeseen kuin Lindtn Sopimuksesta johtuvan vaatimus yritysasiakkaalta.

9. Peruuttamisoikeus

9.1 Kuluttajana sinulla on kotimyynnin ja etämyynnin koskevan Kuluttajansuojalain (6 luku (30.12.2013/1211)) mukaan oikeus peruuttaa Sopimus viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeus (14 §) tarkoittaa, että sinulla on oikeus 14 päivän kuluessa ostosta peruuttaa osto ja saada rahat takaisin ilman syytä. Peruuttamisoikeuden rajoitusten (16 §) mukaan, tämä peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske tavaroita, joita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa tai jotka voivat huonontua nopeasti, kuten elintarvikkeita. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään tuotteita, jotka on sinetöity terveydellisistä tai hygieniasyistä ja jos kuluttaja on rikkonut sinetin, tai tavaroita, jotka on valmistettu erityisesti kuluttaja toiveiden mukaan tai joilla on muuten selkeä henkilökohtainen luonne.

9.2 Lindtn tämän Sopimuksen mukaisesti toimittamat tuotteet muodostavat valikoiman erilaisia suklaatuotteita. Koska suklaa on nopeasti pilaantuva tuoretuote, ei kuluttajasuojalain mukaan peruuttamisoikeus ole voimassa. Sinulla ei ole myöskään peruuttamisoikeutta sinetöidyille tuotteille, joiden sinetin olet itse rikkonut, tai tuotteille, jotka on valmistettu erityisesti sinua varten ja joilla on siten selkeä henkilökohtainen luonne.

9.3 Kohdasta 9.2 huolimatta, sinulla on oikeus peruuttaa Sopimus, jos tämä oikeus on määritelty Sopimuksessa, näissä sopimusehdoissa tai (etenkin jos olet yksityisasiakas) pakottavassa lainsäädännössä. Jos haluat peruuttaa Sopimuksen joistakin näistä syistä, voit käyttää palautuslomaketta, mutta palautuslomakkeen käyttö ei ole pakollinen.

10. Reklamaatio ja takuut

10.1 Tämä kohta (10.1) ja kohdat 10.2–10.5 koskevat vain yksityisasiakkaita. Yksityiskuluttajana sinulla on lakisääteinen oikeus saada tuotteita ilman vahinkoja tai virheitä. Tavara on viallinen, jos se on esimerkiksi rikki tai ei vastaa sovittua tuotekuvausta. Kohdassa 9 kuvattu peruuttamisoikeus tai muu vastaava kohta näissä sopimusehdoissa ei vaikuta tähän lakisääteiseen oikeuteen.

10.2 Voimassa olevan kuluttajalainsäädännön mukaan sinulla on oikeus toimittaa reklamaatio seuraavan kahden vuoden ajan tuotteen vastaanottamisesta. Tehdäksesi reklamaation tilatusta tuotteesta sinun tulee kuitenkin ottaa yhteyttä Lindtiin mahdollisimman pian, ja viimeistään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun havaitsit vahingon tai virheen. Jos et ilmoita Lindtlle vahingosta tai virheestä tässä määräajassa, menetät oikeuden tehdä reklamaation. Reklamaatiot tehdään X:lle (Telegrafgatan 6a, 169 03 Solna, Sweden). Tuotteessa ilmenevän virheen sattuessa Lindtllä on ensisijaisesti mahdollisuus korjata virhe, esimerkiksi lähettämällä sinulle uusi tuote veloituksetta.

10.3 Lindtn vastuu viallisesta tuotteesta rajoittuu Verkkokaupassa ilmoitettuun tuotteen hintaan (mukaan lukien toimituskulut ja muut kulut) sekä mahdollisiin palautuskuluihin, niin kauan kuin virheestä ei ole aiheutunut kuluttajalle vahinkoa, ja vahinko johtuu Lindtn huolimattomuudesta.

10.4 Lindt pidättää oikeuden kieltäytyä valituksesta, jos käy ilmi, että tuotetta ei voida pitää viallisena voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.

10.5 Neuvontaa kuluttajan oikeuksista saat muun muassa Suomen kilpailu- ja kuluttajaviraston Kuluttajaneuvonnalta. Nämä sopimusehdot eivät vaikuta lakisääteisiin kuluttajan oikeuksiisi. Kilpailu- ja kuluttajaviraston kotisivut löytyvät täältä: https://www.kkv.fi/.

10.6 Tämä kohta (10.6) koskee vain yritysasiakkaita. Lindt tarjoaa sinulle kuuden (6) kuukauden takuun tavaroiden lähetyksestä seuraavin ehdoin:

- Toimituksen jälkeen sinun tulee välittömästi tarkastaa tuotteet ja ilmoittaa Lindtlle kaikista ilmeisistä tai näkyvistä virheistä 7 päivän kuluessa tilauksen kuitin vastaanottamisesta. Jos virhe ei ole ilmeinen tai näkyvä, sinun on ilmoitettava siitä Lindtlle 7 päivän kuluessa siitä, kun havaitsit tai sinun olisi pitänyt havaita virhe. Jos et ilmoita Lindt:lle viasta määräajan kuluessa, sinun katsotaan hyväksyneen vialliset tuotteet.

- Jos ilmoitat Lindtlle viallisesta tuotteesta määräajassa, Lindt päättää, korjatako vai vaihtaako vialliset tuotteet tai palauttaa viallisten tuotteiden täyden hinnan. Tämän jälkeen Lindtllä ei ole enää mitään korvausvelvollisuutta muuta vastuuta sinua kohtaan viallisten tuotteiden suhteen.

- Kohdan 9.2 mukainen takuu ei koske viallisia tuotteita, jos vika johtuu: normaalisesta kulumisesta; asiakkaan aiheuttamasta vahingosta; epänormaalista varastointi- tai työolosuhteesta; onnettomuudesta; laiminlyönnistä sinun tai kolmannen osapuolen kohdalla; laiminlyönnistäsi käyttäessäsi tai käyttämättä tuotteita ohjeiden mukaisesti tai muutoksista tai korjauksista, jotka sinä tai kolmas osapuoli on tehnyt, joka ei ole Lindtn valtuuttama.


11. Yritysasiakkaiden vastuut

11.1 Tämä kohta (11) koskee vain yritysasiakkaita. Lindtn tuotteet on tarkoitettu käytettäväksi yrityksen sisällä. Hyväksymällä nämä sopimusehdot vahvistat, että et käytä tuotteita mihinkään jälleenmyyntitarkoituksiin.

11.2 Lindt ei ole vastuussa viivästyksistä tai kyvyttömyydestä toimittaa tuotteita Sopimuksen mukaisesti, tai mistä tahansa vahingosta tai viasta Sopimuksen mukaisesti toimitetuissa tuotteissa, kohdan 5.7 (force majeure) mukaisesti.

11.3 Mikään näissä sopimusehdoissa ei rajoita tai sulje pois Lindtn vastuuta seuraavissa tapauksissa: Lindtn törkeän huolimattomuuden aiheuttama kuolema tai henkilövahinko; petoksesta tai tahallisesti antaneesta väärästä tiedosta.

11.4 Kohdan 11.2 mukaisesti, Lindt ei ole missään olosuhteissa vastuussa sinulle, oli se sopimusperusteinen tai Sopimuksen ulkopuolinen (mukaan lukien laiminlyöntitapaukset), lakisääteisen velvollisuuden rikkomisesta tai millään muulla tavalla, joka ilmenee Sopimuksen aikana tai sen yhteydessä seuraavasti:

voiton, myynnin, liiketoiminnan, tulon tai tuoton menetys;
säästöjen menetys;
liiketoiminnan keskeytys;
tuotannon menetys;
viivästymisestä tai viivästyneestä suorituksesta aiheutunut menetys;
liiketoimintamahdollisuuksien menetys;
odotettujen säästöjen menetys;
liikearvon menetys; tai
minkäänlaista suoraa tai välillistä menetystä.

12. Yksityisasiakkaiden vastuut

12.1 Tämä kohta (12) pätee vain, jos olet yksityinen kuluttaja. Jos toimit yksityisenä kuluttajana, kun tilaat tai ostat tuotteita Verkkokaupasta, Lindt ei ole vastuussa sinulle (mikäli Lindtn vastuuta ei säännellä lainmukaisesti) seuraavissa tapauksissa:
menetys, joka ei ole ennakoitavissa (menetys on ennakoitavissa, jos se oli ilmeinen seuraus Lindtn sopimusrikkomuksesta tai jos menetys katsottiin sinun ja Lindtn välillä Sopimuksen solmimishetkellä); vahinko, joka syntyy ilman, että Lindt on rikkonut Sopimusta; ja liiketoiminnan menetys (johon sisältyy tulonmenetys, liiketoiminta, sopimukset, liikearvo, liiketoimintamahdollisuudet ja muut vastaavat tappiot).

12.2 Mikään näissä sopimusehdoissa ei rajoita tai sulje pois Lindtn vastuuta seuraavissa tapauksissa: Lindtn törkeän huolimattomuuden aiheuttama kuolema tai henkilövahinko; petoksesta tai tahallisesti antamasta väärästä tiedosta.

12.3 Yksityisenä kuluttajana sinulla voi olla erityisiä lakisääteisiä oikeuksia vaatimuksiin, jotka perustuvat Lindtn huolimattomuuteen tai kyvyttömyyteen suorittaa Sopimuksen mukaisesti. Mikään näissä sopimusehdoissa ei rajoita lakisääteisiä oikeuksiasi. Lisätietoja oikeuksistasi yksityisenä kuluttajana saat Suomen kilpailu- ja kuluttajavirastolta.

13. Sovellettava laki ja riidanratkaisu

13.1 Alla olevan kohdan 14.3 ehtojen mukaisesti, Suomen lakia sovelletaan tähän Sopimukseen, ja sen tulkintaa tai soveltamista koskeviin riita-asioihin, sekä sinun ja Lindtn välisiin Sopimukseeenssa perustumattomiin ja muihin vaatimuksiin. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sinun ja Lindtn välisellä neuvottelulla. Mikäli erimielisyyttä ei voida ratkaista sinun ja Lindtn välisellä sopimuksella, sinulla on oikeus viedä asia maksutta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, Hämeentie 3 PL 3066, 00531 Helsinki. Muilta osin, Sopimukseen liittyvät riidat ja vaatimukset, sekä Sopimuksen sisäisesti että ulkoisesti, käsitellään Suomen yleisessä tuomioistuimessa.
Sinulla on myös mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr). Tämä on erityisesti tarkoitettu sellaiselle Kuluttajalle, jonka asuinpaikka on toisessa EU-maassa kuin Suomi. Lisäksi Kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.
Kuluttajariitalautakunta
www.kuluttajariita.fi
www.kuluttajaneuvonta.fi
PL 3066, 00531 Helsinki

14. Muut ehdot

14.1 Voit siirtää mitkä tahansa Sopimuksen mukaiset oikeutesi tai velvollisuutesi vain, jos sinä ja Lindt olette ensin sopineet siitä kirjallisesti.

14.2 Kenelläkään muulla kuin Lindtllä ja Asiakkaalla ei ole oikeutta täyttää sopimuksen ehdot.

14.3 Se, että Lindt ei vaadi sinua täyttämään mitään velvollisuuksiasi Sopimuksen mukaisesti tai että Lindt ei puolusta oikeuksiaan sinua kohtaan ei tarkoita, että Lindt olisi luopunut oikeuksistaan sinua kohtaan. Se ei myöskään tarkoita, että sinun ei enää tarvitse täyttää sopimusehtojen velvoitteita. Jos Lindt luopuu jostain velvoituksesta sinua kohtaan, Lindt tekee sen kirjallisesti, eikä tämänlainen luopuminen tarkoita sitä, että Lindt olisi automaattisesti luopunut kaikista tulevista velvoitteista sinua kohtaan.

14.4 Ennen kuin ostat tuotteen Lindtltä, pyydämme sinua lukemaan huolellisesti jokaisen ostettavan tuotteen sisällysluettelon Verkkokaupan verkkosivuilla ravintotietoja varten, mikäli sinulla on ruoka-aineallergioita tai -intoleransseja esimerkiksi pähkinöille tai maitotuotteille. Katso täydelliset tuotetiedot ja valmistuspäivämäärät ja/tai parasta ennen -päivämäärät tuotteiden pakkauksissa olevista tiedoista.

14.5 Lindt pidättää oikeuden tehdä muutoksia Verkkokaupan verkkosivujen sisältöön.

14.6 Lindtn Verkkokauppa –sivustolla käytetään evästeitä. Voit lukea käytettävistä evästeistä [Cookie] . Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa [Privacy Policy Link] .

15. E-lahjakortti

15.1 Verkkokaupasta voit ostaa e-lahjakortteja, joiden vähimmäisarvo on 10 euroa ja enimmäisarvo 500 euroa. E-lahjakortti lähetetään tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai pyynnöstäsi suoraan lahjansaajalle henkilökohtaisten tervehdysten kanssa.

15.2 E-lahjakorttia voi käyttää heti sen vastaanottamisen jälkeen. Käytä lahjakorttia syöttämällä lahjakortin koodi maksun yhteydessä. Koodin syöttämisen jälkeen Asiakas tai vastaanottaja voi ostaa tuotteita e-lahjakortilla kortissa ilmoitettuun arvoon asti. Jos ostohinta ylittää lahjakortin arvon, kortinhaltijan on maksettava tämä ero.

15.3 Lindt ei ota vastuuta, mikäli e-lahjakortin vastaanottaja kirjataan väärin. Heti kun huomaat syöttäneesi väärän vastaanottajan nimen, voit ottaa yhteyttä Lindtiin, jolloin Lindt voi deaktivoida lahjakortin, jos sitä ei ole vielä käytetty. Tällöin Lindt myöntää myös uuden e-lahjakortin valitsemallesi vastaanottajalle.

15.4 E-lahjakortteja voi käyttää vain Suomen sisäisiin toimituksiin ja ne voidaan lunastaa vain Verkkokaupassa. E-lahjakortit vanhenevat kaksi (2) vuotta niiden ostosta.

15.5 E-lahjakortteja ei voi lunastaa tai vaihtaa rahaksi. Voit käyttää e-lahjakorttiasi vain euroissa.

15.6 E-lahjakortit ovat voimassa 24 kuukautta hankinnasta. Kun 24 kuukautta on kulunut umpeen, lahjakortti deaktivoidaan ja lahjakorttiin jäänyt arvo menetetään, eikä käyttämätöntä arvoa palauteta. Näet lahjakortin tilan ja jäljellä olevan summan Lindt:n käyttäjätililtäsi tai kassalla, kun syötät lahjakortin koodin maksutavaksi.

15.7 Jos et käytä lahjakortin koko arvoa yhdellä ostokerralla, jäljellä oleva summa päivitetään jokaisen tapahtuman jälkeen. Loppuosaa ei voi lunastaa tai vaihtaa rahaksi.

15.8 E-lahjakortteja ei voi palauttaa tai hyvittää muutoin kuin lakisääteisten oikeutesi mukaisesti.

15.9 E-lahjakortteja tulee käsitellä käteisenä. Ne eivät ole shekkitakuu, luotto- tai pankkikortti. Lindt ei ota vastuuta kadonneista, varastetuista tai vahingoittuneista lahjakorteista.

15.10 Kaikkien e-lahjakortilla ostettujen tavaroiden tai palveluiden palautukset suoritetaan Lindtn palautusehtojen mukaisesti.

15.11 Lindt pidättää oikeuden ehtojen tulkitsemiseen, muuttamiseen tai lakkauttamiseen siitä erikseen ilmoittamatta. Lindt varaa myös oikeuden ryhtyä Lindtn tarpeellisiksi katsomiin toimenpiteisiin milloin tahansa e-lahjakorttien suhteen arvioinnin jälkeen, mukaan lukien päätös e-lahjakortin käytöstä poistamisesta. Tämän osion lausunnot eivät vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi.

15.12 Lindt tarjoaa henkilökohtaisen onnittelukortin lähettämisen palvelun tilattujen tuotteiden mukana. Sinä määrität onnittelukortin tekstin, mutta sen on oltava kaikkien sovellettavien lakien mukainen, eikä se saa: (i) loukata, tai loukata kolmansien osapuolten oikeuksia (mukaan lukien kolmansien osapuolien tekijänoikeuksia, tietokantaoikeuksia tai tavaramerkkioikeuksia) ; (ii) sisältää materiaalia, joka on herjaavaa henkilöä kohtaan; (iii) sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, säädytöntä, uhkaavaa, häiritsevää, vihamielistä tai provosoivaa; tai (iv) loukata jonkun toisen yksityisyyttä tai aiheuttaa ärsytystä, hämmennystä tai tyrmistystä.

15.13 Lindtllä on oikeus, mutta ei velvollisuus, tarkistaa onnittelukortin teksti ennen sen toimittamista. Lindt arvioi yksinomaisesti, onko tätä säännöstä rikottu. Jos ehtoa rikotaan, Lindt päättää, mikä toimenpide katsotaan sopivimmaksi, ja Lindt pidättää myös oikeuden olla lähettämättä onnittelukorttia, jos Lindt toteaa tekstin olevan tämän määräyksen vastainen. Myös onnittelukortin suunnittelun ja asettelun määrittelee Lindt.